Det där med träning...

420810-2
http://www.fairing.se/images/profiler/maria1.jpg
Oj bilden blev kanske lite stooor.


Funderar ofta på det här med träning.
Jag har själv alltid svårt att komma igång med när jag väl gör det tycker jag att det är så jävla roligt och skönt.
Varför? Jo för oftast märker man resultat på en gång.  Fysiskt sett kanske i form av "nya" muskler eller viktnedgång.
Sen blir man mycket piggare och gladare.
Det är en otroligt skön känsla att känna sig nöjd.  Att kunna unna sig gotta utan att ha dåligt samvete men oftast är det där en god cirkel,när man kommit igång med träningen så vill man inte äta osunt lika ofta.
Att känna sig stolt på stranden, då det handlar inte om att vara "strandsnygg" utan mer  om känslan att vara bekväm i sitt eget skinn.

Det är aldrig lätt att börja träna men det blir definitivt svårare ju äldre man blir.
Jag känner många som tänker "Jag ska ta tag i det där sen" eller "det fixar sig".
Men det är väl man är ung som vill känna sig snygg och fräsch?
Genom 30 minuters promenad varje dag gör man sig själv en enorm tjänst.
Både nu  och i framtiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0