Spänning i vardagen

Kom inte i säng förän vid kl 01 igår och låg och grubblade.
Vid 01.30 hör jag så kallade inbrottsljud.
En kofot eller möjligtvis en skruvmejsel mot källardörren som är precis vid oss.
Lillbabs börjar skälla.
Inbrottsljudet tystnar.
Lillbabs börjar morra!
Hon brukar aldrig morra och för en sekund får jag för mig att någon försöker bryta sig in i våran lägenhet!
Men jag hade låst dörren så jag var inte så orolig.
Jag tar upp mobilen och slår in 112 så att jag bara kan trycka på RING om jag ser någon.
Smyger ut i matrummet och kikar ut... ingen där.
Smyger ut i vardagsrummet och utanför ser jag en man med orange ryggsäck,något misstänkt i famnen och han tittar sig vilt omkring om någon ser honom.
Han försvinner bakom huset mittimot vårat.
AH det var galet spännande! Och Lillbabs har skrämt bort sin första inbrottstjuv(stolt matte)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0