Skogsmulle

Efter lunchen med min kära svägerska tog jag på mig mjukisarna och så åkte vi ut i mina gamla hoods,Åbyggeby och plockade svamp! Jag är uppväxt i skogen och plockade alltid massa svamp och bär som barn.
Putte Love är ett riktigt stadsbarn. Han käkade kantareller för första gången förra helgen,24 år gammal.
Alltså lär man vara riktigt pedagogisk i skogen.
P-(Exalterad) Är det där en kantarell?! Den har samma färg iallafall!!
Jag sa:Tyvärr älskling det där är en fingersvamp. Men den har rätt färg,du är på rätt väg.
JAg menade: Men är du seriös?! Jävla villastads-barn! Vad har dina föräldrar gjort med dig?!

Jag menade: Jag vet att du inte har någon aning vad det här är men plocka såna!
Jag säger:Titta här älskling,såhär ser en trattkantarell ut,brun hatt och gula ben.
P-(Trumpen) Alla svampar ser ju ut sådär...
Dessutom vägrade han gå av stigen. Vi kom ifrån varann lite och han ropar på mig.
-Du kan ju inte gå sådär långt in!! Jag har ju iallafall en hund som kan försvara mig!
-Jag har ju en färgglad tröja på mig så att du ska kunna se mig!
-Men det hjälper ju inte om du är död!



Lillbabs älskade skogen. Men släpper man henne lös kommer hon inte tilbaka...
Gräs är gott....


Sen åkte vi hem till pappa på lite fika. Fick även med oss shyssta ölglas och ett kassetdeck,så nu kan vill lyssna på "Kom i form med Lill-babs" som jag fick i 20 årspresent av Fredrik!
Hela huset är tomt nu,bara rn 90 cm säng och tv i köket,haha.
Guldvolvon till salu,kontakta Danceman.

Rensar.
Stolt :P
(Ursäkta kassa kvalitén,bråkade med kameran)
Det blev riktigt gott :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

åh jag måste också ut och plocka svamp! Det är så mysigt, dock är jag en usel svampmänniska. Jag ser inte skillnad på något... men kantareller kan jag faktist! :D

2008-08-18 @ 19:31:00
URL: http://dementedwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0