Pancakes!

Häromdagen hittade jag den här sidan och bestämde mig för att prova ett recept även fast jag inte är vrålförtjust i pannkakor!
Jag testade att göra amerikanska bananpannkakor men jag gjorde om receptet lite!
Det kursiverade är det som jag ändrade/la till,inom parentes är originalreceptet!
2 msk smält smör
1 ägg
1.5 dl mjöl (2.5 dl mjöl)
1 dl grahamsmjöl
1 dl havgryn

 1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1-2 bananer (jag hade bara 1 men det blir nog bäst med 2!)
0.5 msk socker (1 msk socker)
Vispa ihop ägg och smör,blanda ner övriga ingredienser och stek!
Steker för fullt! Det luktade godisaffär!
Jag käkade mina pannkakor med äpplen,kanel och honung,supergott :D

Kommentarer
Postat av: sarah

oj det såg riktigt jävla smaskigt ut... förutom att jag inte tycker om bananer då ;P

2008-08-24 @ 11:36:23
URL: http://dementedwhore.blogg.se/
Postat av: sarah

ja blåbärspankakor lät helt ljuvligt! :)

2008-08-24 @ 13:53:47
URL: http://dementedwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0