ÄNTLIGEN

Det är över nu.
Jag slipper den skrikande patienten.
Jag är bara anställd fram till den 31/8 och jag vägrar ta ett till pass med spansken(alltså inte spanjorskan eller spanjoren,en spansk medborgare "spansken",könlöst.)
Spansken skriker inte längre av förvirring. Spansken skriker för att irritera,för att få sin vilja igenom.
Jag förstår och kan kommunicera med spansken och när jag inte förstod spansken straffade spansken mig genom att skrika sina barnbarns namn så högt spansken kunde tills jag fattade vad spansken ville.
Dessutom tyckte spansken att denne hade rätt att skrika och störa de andra patienterna.
Som grädde på moset ville spansken att jag skulle massera dennes ben.
Äckliga ben. Jag skulle aldrig massera någons ben. ALDRIG.
Självklart fick jag skrik som staff.
Min psykiska hälsa är inte på topp.

För att bli glad igen så ska jag höstshoppa med Madde idag!
Jag är mycket exalterad!

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

jag vill oxå shoppa idag!!!

men imorgon.. jej!! då kör jag.



usch, jag hatar verkligen skrikare i vården. fy bubblan.

2008-08-26 @ 13:01:47
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Madelene

men fy!! jävla spanskgalning. Bra shoppat i dag, jag har inte ens dåligt samvete för pengabränningen. Inte än i alla fall. Ska lägga upp bilder på bloggen. Vi ses i morgon på vaccineringen!

2008-08-26 @ 17:38:39
URL: http://madelenes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0