Snedvriden syn?

Våran lärare i näringslära chockade mig rejält idag.
Vi skulle göra en dagsmeny för en 40 årig kvinna som äter vegetariskt och är lätt överviktig.
-Hur mycket ävger hon och hur lång är hon?
-Ja... hon kan vara 168 cm lång och väga 60 kg.
EH! Det är inte överviktigt tänkte jag... hörde jag fel?
-Men det är väl inte direkt överviktigt?
-Jo. Lite.

Vadå felaktig syn på övervikt! Hon har jobbat med anorektiker och är själv smal som en sticka MEN lite koll måste man väl ändå ha?!



Kommentarer
Postat av: Maria

båda..=)

såg välldigt gott ut må jag säga..
jag älskar att baka...mmm

Hehhe aa vi märker det...:P

trevlig
kväll!

2008-04-17 @ 18:03:50
URL: http://gossimia.blogg.se
Postat av: Starlet

Jävlar i min lilla låda. Jag är 164 cm och väger 54 kg. Nära övervikt med andra ord. :/

2008-04-17 @ 21:31:19
URL: http://starletspalace.blogg.se
Postat av: .

amen lol jag dör. väger man 60kg om man är 168cm lång är man precis på mitten av normalviktsmallen, perfekt vikt, med andra ord.

orka :D

2008-06-15 @ 14:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0