Pucko

När jag skulle flyga till Vilnius i måndags så skulle jag sitta längst in mot fönstret.
När jag kom till min plats så satt det en man med mörkt hår längst ut.
Jag tänkte att det är pinsamt att tala svanska om han inte gör det och det är pinsamt att tala engelska om han är svensk.
Jag visade honom lappen med min sittplats och han ger VÄRSTA tummen upp till sina polare som sitter längre fram  över att jag ska sitta bredvid honom!
Jag hoppar in och han skrockar:
-Oh big bag!
Jag mumlar något till svar.
Han säger på VÄRSTA baltbrytningen:
-Du talar svenska?
Jajamänsan.
Han säger på VÄSRTA stockholmskan
-Ja man vet ju aldrig,åker du här ofta?

Han var alltså svensk.

Kommentarer
Postat av: Mädde

Hej! FAN VA KUL! helgen 17-18 maj? Eller var det då du skulle komma? Eller visst sa vi sista helgen i maj? Jaja, vilken det än var kan jag den andra. Hehe, vad krångligt det blev nu.

2008-04-28 @ 19:57:17
URL: http://madelenes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0